fredag 22 januari 2016

En andra chans

Jag är en person som tycker att alla människor förtjänar en andra chans. Man kan säga att jag är godtrogen, eller så kan man säga att jag bara är blåögd och naiv. Hur man än väljer att tolka det så är det en människosyn jag har, och alltid kommer att ha. Jag tror att alla människor kan ändras om man bara ger dom en chans. Tyvärr är det ju inte alltid så och det är inte bara en eller två gånger jag blivit besviken.

Däremot så håller jag stenhårt fast vid en sak; enough is enough! När det är slut så är det slut, då finns det inga ursäkter. Dock kan det vara svårt ibland, för trots att jag vet att det inte finns nåt jag kan göra mer så vill jag ändå tro att det kan finnas det. Det är inte alltid lätt att dra en gräns mellan vad som kanske kan bli bra och vad som inte kan det. Men det är absolut nånting jag måste bli bättre på att göra, för att slippa stora svek gång på gång. Ibland kanske det även skulle vara bra att inte ens försöka sig på den där andra chansen, för det är inte värt det. Det bara ställer till det och gör allt svårare att reparera.

Nog svamlat om detta. Ha en underbar dag!

Inga kommentarer: