lördag 26 mars 2016

Nya löparpjucks

Jag fick ett presentkort på Sportia i julklapp och har funderat till och från vad jag ska köpa för det. Träningskläder känns onödigt att köpa där då dom är så dyra och jag inte behöver värsta märkesgrejerna när jag gymmar. Duger bra med H&M:s kollektion!

Häromdagen var jag till Sportia och tänkte kolla på ett par tunnare utebyxor då dom jag har nu håller på att falla i bitar. Jag hittade ett par snygga men dom fanns inte kvar i min storlek :/ Letade upp dom på nätet och på Sportias hemsida så fanns dom i min storlek och till halva priset! Så beställde dom därifrån istället, tyvärr kunde jag dock inte använda presentkortet via hemsidan.

Bestämde då istället för att köpa ett par ordentliga löparskor med ett bra stöd. Sportia hade ett par Asics på specialpris nu i helgen och eftersom jag haft Asics förut och varit jättenöjd med dom så bestämde jag mig för att åka och prova. Dom kändes helt okej så dom följde med mig hem.

Åkte direkt iväg för att provspringa dom. Tog hundarna med och åkte till en skogsväg här i närheten och tog en kort runda. Dom var helt annorlunda att springa med än dom Adidas jag haft nu, betydligt tyngre på foten men mycket bättre dämpning! Tiden var inte speciellt revolutionerande men det hade jag inte förväntat mig heller. Nya skor och ojämnt underlag. Testade springa några meter på asfalt också och det kändes bra! Dessutom kände jag inget av min höft som har krånglat ett tag så kanske är det skorna som gjort att jag fått ont förut! Ska bli spännande att prova dom på asfalt också.




1 kommentar:

Vevve sa...

Håller med, skorna är så viktiga!
Har haft mina Nike Free i typ 5 år nu, älskar dem men behövs bytas ut - får ta mig en tur till närmaste sportaffär