tisdag 22 mars 2016

Nu börjar vi om.

Efter att inte ha uppdaterat bloggen på evigheter så fick jag plötsligt lust att skaka liv i den ordentligt igen. Alltså inte bara skriva nåt enstaka inlägg då och då, utan faktiskt uppdatera regelbundet. Denna blogg skulle då först och främst rikta in så på träning, kost och hälsa.

Efter att ha tampats med ätstörningar till och från i ca ett år så känner jag att jag nu börjar få en någorlunda jämn nivå på mig själv. Inga enorma hetsätningar på länge och nu har jag dessutom varit helt sockerfri i 16 dagar! Det känns som att det börjar ta sig. Det har gått ovanligt bra att köra sockeravgiftning faktiskt. Trodde det skulle vara kämpigare. Men det handlar helt enkelt om att faktiskt bestämma sig!

Tanken var att jag skulle köra "socker-detox" (tycker inte om att använda ordet detox då det är så överhypat och missförstått) i nästan 3 veckor fram till påsk, alltså ytterligare 2 dagar och sedan kunna äta godis och memma under helgen. Tanken har känts helt ok ända tills nu. Nu börjar jag tvivla lite. Kommer jag klara av att återgå till det sockerfria livet efter helgen, eller kommer jag att hamna tillbaka på ruta 0 igen? Tänkte köra igång en deff efter helgen men hur klarar jag det efter en helg med en massa gott? Just nu känns det som att jag självklart fixar det, har jag bestämt mig så har jag! Men jag känner ändå mig själv så pass bra vid det här laget att jag vet att jag kan ha ett helt annat tänk när helgen är över.

Så nu är den stora frågan; ta risken och njuta av gott under helgen, eller slänga bort den stora godispåsen som ligger i skåpet och fortsätta köra sockerfritt hela vägen fram till deffen?

Hur skulle du göra?

Inga kommentarer: