lördag 26 mars 2016

Socker= gift.

Jag valde till slut att köra en lite friare helg med godis och så, bara för att utmana mig själv att sedan kunna svänga tillbaka till rätt kost igen. Men efter 18 dagar helt utan socker så var just socker det sista kroppen behövde..

På jobbet på dagen åt jag lite memma och ananaspaj till efterrätt och eftermiddagskaffet. På rygg- och axelpasset på kvällen var jag totalt trött och håglös! Om det berodde på sockret i kroppen eller på att jag bara hade en dålig dag vet jag inte, men jag tror på att sockret gjorde sitt.

På kvällen var jag egentligen inte alls speciellt sugen på det lösgodis jag hade hemma, men valde ändå att parkera i soffan och mumsa på lite godis till Let's dance. Jag åt lite men sen var jag inte sugen mer. Somnade på soffan och vaknade mitt i natten alldeles svettig. Det berodde förstås delvis på att jag låg fullt påklädd under en tjock filt, men jag vet sedan tidigare att jag börjar svettas alldeles otroligt mycket om jag ätit mycket godis.

På morgonen när jag vaknat och gick ut med hundarna så kände jag mig bakfull och snurrig. Jag är inte ett dugg sugen på godis nu och det är verkligen revolutionerande för att vara mig! Kanske jag äntligen börjar komma över mitt grava sockerberoende!

Kostschemat är nu färdigt och jag känner mig riktigt nöjd med det. Det känns som supermycket mat och jag har flera gånger undrat om jag räknat ordentligt fel nånstans, men det har jag inte. Man kan helt enkelt äta mycket mer när man väljer rena och nyttiga råvaror! Nu är det bara handlandet kvar och att preppa lite matlådor. Jag är taggad!



En progressionsbild på rygg och axlar. Den övre bilden är från december 2013 och den undre från mars 2016. Nog har det allt hänt en del på några år och bättre ska det bli! Ska spännande att se vad som döljer sig under späcklagret!

Inga kommentarer: